06:53
ОбновитьСмайлыУправление мини-чатом
МИНИ-ЧАТ
Главная страница!

 



 
          





Рекомендуем:





Последние Файлы GTA 4 Последние Файлы GTA-MP Реклама
Скрипт GTA 4 элементы Watch... 07.09.2014
Ferrari 360 Spider [EPM con... 13.12.2013
Porsche Cayenne Turbo 2012 ... 13.12.2013
Shelby Terlingua Mustang v1... 13.12.2013
Hamann Lamborghini Gallardo... 27.10.2013
[GM] The Big PEN1:LS v2.00 ... 04.12.2017
Dgun (AvnanceRP,SampRP,Dimo... 19.03.2016
SAMP скрипт SX Events (MySQ... 03.03.2016
Карта ASL мэрия для SAMP се... 03.03.2016
AIM для SA-MP 0.3.7 22.02.2016
  • Страница 1 из 1
  • 1
Модератор форума: Dima-kun  
Форум SAMP о мультиплеерах для GTA. »   » GTA IV-MP » IV:MP - Open Source
IV:MP - Open Source
ВеликсДата: Суббота, 26.11.2011, 10:00 | Сообщение # 1
Мастер джэдай
Группа: Модераторы
Сообщений: 3931
Награды: 287
Город: Мухосранск
Репутация: 8429
Замечания: 0%
Статус:

Примерно 2 месяца тому назад, разработчики наконец то выложили в сеть исходный код IV:MP. Как заявили разработчики, публикация кодов, не означает что проект больше не будет развиваться, и то что новая версия (T4), скоро будет реализована. Если вы нетерпеливы, и решили сами работать над проектом, то не ждите помощи от разработчиков, хотя рапорты об ошибках приветствуются. Перевести список изменений я не успел, по этому читайте пока по англ.

Ссылка на Google code: http://code.google.com/p/ivmultiplayer/
Ссылка на коды: http://ivmultiplayer.googlecode.com/svn/trunk/

Проект N:IV закрыт.

[cut=Список изменений на англ. языке]- Imported alot of code the from N:IV project (http://networked-iv.googlecode.com).
- Disabled the patch to disable the loading screen text to see if it fixes some issues.
- Fixed initial loading screen disabling forcing game loading screens to only show Bernie concept art
- Fixed client-side config loading.
- Add gta files hash check.
- IV:MP now has its own install directory instead of being installed into the GTA IV install
- Client and Server now use network module.
- Added improved credits sequence.
- Server queries now use TCP on (server port + 1) instead of udp on server port.
- Server queries no longer need to have IV:MP prepended to them.
- Added 'query' option the server settings to enable/disable server queries.
- IV:MP no longer depends on the CURL library.
- Re-wrote client script/resource sending.
- Downloaded client scripts/resources now get put in clientfiles directory with type subdirectory.
- Re-wrote vehicle entry/exit handling.
- Added patch to disable DLC selection screen.
- Added patch to disable game web browser creation.
- Fixed alot of crashes with internal game function calls.
- Added various safety checks to code to prevent crashes.
- Models are now loaded/unloaded as needed to save memory.
- Fixed server shut down.
- Added additional characters detection to the client script key press callbacks.
- Added XInput hook for XInput input disabling (Xbox 360 controllers).
- Merged vehicle health with engine health (set/getVehicleEngineHealth is now set/getVehicleHealth).
- Removed use of windows detours.
- Lowered maximum streamed in checkpoints limit for performance reasons.
- Re-wrote screen shot code.
- Renamed 'FPS and Tickrate' settings option to 'Show FPS'.
- Added /dv command to cp.nut script.
- Initial connection screen camera look at is now loaded instantly.
- Added custom player name tags.
- Added set/getVehicleAngular velocity server side.
- Added getVehicleAngularVelocity client side.
- Removed client side SQLite db natives.
- Fixed memory leaks in SQLite and XML natives.
- Added set/getCheckpointType/Position/TargetPosition/Radius natives.
- Re-wrote client and server masterlist code.
- Re-wrote client server query code.
- Optimised the font rendering function.
- Re-wrote the client and server settings code.
- Fixed a crash where any type could be passed to client scripting native addChatMessage.
- Fixed client script gui events being called for all scripts instead of just the script it was created by.
- Fixed a bug where changing models in interiors would cause the interior to be reset.
- Added missing parameter and type checks to some scripting functions.
- Added missing id checks to blip scripting functions.
- Added GUICheckBox::setChecked to go with GUICheckBox::isChecked.
- Added server mkdir native for directory creation.
- Fixed a bug where GUIElement.setProperty would cause a crash if an invalid property was supplied (it now returns false instead).
- Fixed the runcode.nut script.
- Fixed the 'Make the game think we are not connected to the internet' patch.
- Fixed memory leak with the Webserver.
- Fixed potention shutdown crash when an external Webserver is configured.
- Added operating system string to server version string.
- Added exception handler to server (With support for windows and linux).
- Added server rmdir native for directory deletion.
- Added GUIElement::activate/deactivate to client scripting natives.
- Fixed a memory leak with the internal game classes.
- Added server respawnPlayer native.
- Re-wrote parts of the qury system:
[indent]-- Query port is now server port + 137 (Will need to be forwarded along with the server port).
-- Added an extra 'ping' item for each player in the player list query (After name, 2 bytes long).
-- Added an extra version query to get the server version (Send a query with the 'v' character).
-- Added 'serverQueryReceived' event which is called when each query is recieved, It expects a return value of either 0, or a string (which will be sent as the query reply).[/indent]
- Player vehicle entry events are now as follows:
[indent]-- vehicleEntryRequest(playerid, vehicleid, seatid) (return 1 to allow, anything other than 1 to disallow) called when a player has pressed the vehicle entry (driver and passenger) key
-- vehicleEntryCancelled(playerid, vehicleid, seatid) called when a player cancels their vehicle entry
-- vehicleEntryComplete(playerid, vehicleid, seatid) called when a player has fully entered a vehicle
-- vehicleExitRequest(playerid, vehicleid, seatid) (return 1 to allow, anything other than 1 todisallow) called when a player has pressed the vehicle exit key
-- vehicleExitComplete(playerid, vehicleid, seatid) called when a player has fully exited a vehicle
-- vehicleForcefulExit(playerid, vehicleid, seatid) called when a player forcefully exits a vehicle (falls off a bike, flies out of the windscreen, gets dragged out, e.t.c.) if a vehicle is semi-locked and a player enters it the vehicle will be unlocked server-side[/indent][/cut]



[cut=freestyle]
ПРИНЕСЛА СОРОКА В РОТЕ ПРИВОРОТ ,
СВЯЗАЛАСЬ НА ШЕЕ ЛОЗА И БЫЛ ПОЛНЫЙ ПИ**ЕЦ,
ОСЕНЬ С ЗИМОЙ, ЛЕТО С ВЕСНОЙ,
ГУСЬ С ЛИСОЙ, ЕБ**ИСЬ ВО ТЬМЕ НОЧНОЙ.
УЗЕЛ ЗАВЯЗАЛСЯ, ПЕПЕЛ РАЗМЕТАЛСЯ И ЛИСА ЗАБЕРЕМЕНЕЛА.
ВМЕСТЕ ВЕК ВЕКОВАТЬ, ПУТУ НЕ РАЗВЯЗАТЬ.
ТРАВА ПЕРЕПЛЕТИСЬ, УЗЕЛ ЗАВОРОЖИСЬ.
ЛЕНАРУ ДАЙ УМА И ЛЕНУ
НА ВЕЛЕ НЕ ОТРАЗИСЬ,ЕБ*СЬ ЕБ*СЬ ЕБ*СЬ
© Хасан
[/cut]


Сообщение отредактировал velix - Суббота, 26.11.2011, 10:04
PraДата: Суббота, 26.11.2011, 11:22 | Сообщение # 2
Уверенный в себе
Группа: Продвинутые
Сообщений: 216
Награды: 9
Город: Северная Столица
Репутация: 211
Замечания: 100%
Статус:
Теперь кодерам-читов будет легче...[:\]


Сообщение отредактировал Pra - Суббота, 26.11.2011, 11:22
AlcoholikДата: Суббота, 26.11.2011, 12:41 | Сообщение # 3
Мастер джэдай
Группа: Администратор
Сообщений: 8299
Награды: 111
Город: Санкт-Петербург
Репутация: 6085
Статус:
Будет 100500 серверов и клиентов разных. Не круто


if(isset($beer)&&isset($girl)) { drink($beer);fuck($girl); }else die();
Мониторинг sa:mp серверов


Приватно никого не консультирую, моды также не пишу, ни так, ни за деньги.
Моя ICQ 675715, пишу только с неё. Все остальные Роачи фейки, ничего я не продаю и продавать не буду, вас разводят.
SabotageДата: Суббота, 26.11.2011, 12:54 | Сообщение # 4
Долгожитель
Группа: Продвинутые
Сообщений: 1665
Награды: 19
Город: Москва
Репутация: 1115
Замечания: 0%
Статус:
RoACh, почему по твоему в mta не так?


Игровые компьютеры GIGASPOT
Форум SAMP о мультиплеерах для GTA. »   » GTA IV-MP » IV:MP - Open Source
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:





 


 


 
Хостинг от uCoz samp.at.ua